اخبار

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ از ۲ میلیارد دلار گذشت

رکوردی جدید برای صادرات در دانش‌بنیان‌ها

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با بیان اینکه ایران با داشتن ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان، توان کافی برای حل مشکلات کشور را دارد، گفت: برای اینکه این شرکت‌ها بتوانند کارهای بزرگ انجام دهند، باید بازاری برای آنها ایجاد شود.

نسل چهارم فعالیت معاون علمی ریاست جمهوری

وی افزود: در نسل چهارم فعالیت معاونت علمی، هدف اصلی ما بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است. معتقدیم که در نسل‌های قبلی، زیست‌بوم این شرکت‌ها توسعه پیدا کرده است و اکنون، زمان آن رسیده است که برای آنها بازار ایجاد کنیم.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به بازدید روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: این نمایشگاه به خوبی نشان داد که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش مهمی در حل مشکلات کشور ایفا کنند.

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1402
صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲

ظرفیت‌ صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

وی افزود: در این نمایشگاه، دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همچون انرژی، آب و محیط زیست، غذا، دام و طیور و آبزیان، فناوری اطلاعات، معادن، حمل و نقل، کشاورزی، ماشین آلات و معادن به نمایش گذاشته شد.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: ایران در حوزه‌های انرژی و پزشکی و سلامت مزیت‌های ویژه‌ای دارد و باید این مزیت‌ها را در راستای اقتصاد دانش‌بنیان به کار گرفت.

وی افزود: همچنین در بخش‌های آب، محیط زیست و برق، نیازهای جدی داریم و باید برای رفع این نیازها از فناوری‌های روزآمد استفاده کنیم.

نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات دانش‌بنیان

در نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخل که با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تامین تولید برپا شده بود، شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف آخرین دستاوردها و تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

بخش‌های قابل توجه این نمایشگاه شامل اتاق عمل کاملاً ایرانی، بخش صنایع بسته‌بندی، تولید خوراک آبزیان، مدیریت آبیاری و آبیاری هوشمند، تولید نهال و دانه‌های زراعی، آبخیزداری، محصولات باغی، گیاهان دارویی، پرورش ماهی و زنجیره تولید مرغ و گوشت بود.

تولیدات صنایع دستی و شبکه ملی اطلاعات و تجهیزات مربوط به زیرساخت آن و هم‌چنین شرکت‌های مرتبط با ساخت ماهواره از جمله بخش‌های دیگر این نمایشگاه بودند.

خانه تمام ایرانی با محصولاتی کاملاً ایرانی نیز از بخش‌های قابل توجه در این نمایشگاه بود.

منبع خبر: اگزیم نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا