اخبار

انتخاب صادرکنندگان نمونه استان خراسان رضوی

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: متقاضیان شرکت در مراسم انتخاب صادرکنندگان برگزیده استان تا ۱۵ مهر فرصت دارند برای حضور در این رقابت ثبت نام کنند.

اتاق بازرگانی متولی مراسم انتخاب صادرکنندگان نمونه

علی کبیر روز سه‌شنبه در نخستین نشست دبیرخانه ستاد برگزاری مراسم روز صادرات در مشهد افزود: در سالهای قبل، وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی برگزاری این مراسم بود اما پیرو تفاهم صورت گرفته میان این وزارتخانه و اتاق بازرگانی ایران، برگزاری این رویداد سالانه به پارلمان بخش خصوصی سپرده شده است.

وی افزود: با واگذاری مسوولیت برگزاری مراسم روز ملی صادرات به اتاق بازرگانی ایران، برگزاری این رویداد انتخاب صادرکنندگان نمونه در استانها نیز به اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌ها محول شد تا با همراهی و مشارکت فعالانه با سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نسبت به ایجاد دبیرخانه ستاد برگزاری روز صادرات در استان‌ها و تشکیل کارگروه‌های مربوطه و انتخاب صادرکنندگان برگزیده استان خود اقدام کنند.

ثبت نام آنلاین متقاضیان خراسان رضوی

سرپرست مرکز خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فرآیند انتخاب صادرکنندگان برگزیده استانی در کشور از ۱۵ شهریور آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه پایگاه اینترنتی به آدرس ed.iccima.ir نسبت به ثبت‌نام آنلاین برای شرکت در انتخاب صادرکنندگان برگزیده استانی اقدام کنند.

نوشته های مشابه

علیرضا عزیزی افزود: صادرکنندگان باید ضمن مطالعه کامل و دقیق شاخص‌های عمومی و اختصاصی گروه‌های کالایی و گروه‌های خدماتی بعد از جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز با مراجعه مجدد به سامانه روز ملی صادرات و ورود به صفحه ثبت‌نام نسبت به تکمیل فرم‌ها و ثبت‌نام آنلاین در این رویداد اقدام کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

مرحله پایانی ثبت نام صادرکنندگان برگزیده و تایید نهایی

وی ادامه داد: امکان وارد کردن اطلاعات و تکمیل مدارک به‌ صورت مرحله‌ای و همچنین ویرایش اطلاعات طی چند روز متفاوت مهیا و امکان‌پذیر است اما متقاضیان باید دقت داشته باشند که بعد از زدن دکمه تائید نهایی و ارسال مدارک دیگر امکان هیچ‌گونه ویرایش و تغییری در اطلاعات نخواهند داشت.

سرپرست مرکز خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: متقاضیان باید بعد از اتمام مراحل ثبت‌نام، نسبت به دریافت دو نسخه پرینت از صفحه پیش‌نمایش اطلاعات وارد شده اقدام کرده و در زمان تحویل مدارک و زونکن اطلاعات به دبیرخانه‌ استانی مستقر در اتاق‌ بازرگانی خراسان رضوی، این دو نسخه را با مهر و امضای مدیرعامل شرکت ارائه کنند.

تعهدات ارزی صادرکنندگان نمونه استان خراسان رضوی و شرکت در مرحله کشوری

وی افزود: با توجه به مصوبات کمیته موضوع ماده «۲» چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و همچنین بسته سیاستی نحوه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان سال ۱۳۹۸ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تصمیم کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه کشوری، متقاضیان در صورت رفع تعهدات ارزی خود، امکان شرکت و انتخاب در فرآیند صادرکننده نمونه کشوری را خواهند داشت.

حداقل میزان صادرات و رشد نسبت به سال گذشته

عزیزی با بیان اینکه حداقل میزان صادرات ۱۰۰ هزار دلار است ادامه داد: مبحث دیگری به نام صادرکننده ملی در اتاق بازرگانی مطرح است و اگر صادرکننده‌ای در سال جاری در این فرآیند و رقابت شرکت کند، باید ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش صادرات داشته باشد تا بتواند انتخاب شود.

وی گفت: پارسال ۷۸ پرونده در فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه در خراسان رضوی تنظیم شد که از این تعداد ۳۶ نفر به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا