اخبار

چه چیزهایی در کانادا گران است؟

کالاهای گران در اقتصاد کانادا را بشناسید

محبوبیت کانادا در بین مردم ایران، نتیجه‌ای از ترکیب عوامل متعدد است که این کشور را به یک مقصد جذاب برای ایرانیان تبدیل کرده است. کیفیت برتر تحصیلات، امکانات بیشمار در زمینه بهداشت و درمان، و سبک زندگی مدرن، تنها چند نمونه از عواملی هستند که موجب شده تا علاقه‌مندان به تجربه زندگی در این کشور آمریکا شمالی شوند. تنوع فرهنگی کانادا، توانمندی در کارآفرینی و ایجاد مشاغل، و همچنین فضای امنی که ارائه می‌دهد، نیز به عنوان دلایلی اساسی در جذب ایرانیان به این کشور برجسته شده‌اند. از همین روی خوب است که مردم ایران بدانند «چه چیزهایی در کانادا گران است؟» ! در این مطلب به این سوال حساس درباره کانادا پاسخ می‌دهیم.

چرا باید درباره کالاهای گران در کانادا بدانیم

آگاهی از قیمت کالاها و هزینه‌های زندگی در یک کشور، یکی از جوانب حیاتی در تصمیم‌گیری برای عزیمت یا مهاجرت به آن می‌باشد. این آگاهی به فرد امکان می‌دهد تا بر اساس وضعیت اقتصادی و تحمل مالی خود، تصمیم‌گیری بهتری را درباره زندگی و کار در کشور مورد نظر انجام دهد. آشنایی با نرخ تبدیل ارز، قیمت مسکن، مواد غذایی و هزینه‌های روزمره، به افراد این امکان را می‌دهد که تخمین بزنند که آیا درآمدشان به اندازه کافی برای تامین نیازهای زندگی در آن کشور خواهد بود یا خیر.

همچنین، این آگاهی به فرد کمک می‌کند تا در برنامه‌ریزی مالی و تصمیم‌گیری‌های مهمی مانند تحصیل، سرمایه‌گذاری و خرید مسکن بهتر عمل کند. از این رو، درک دقیق از قیمت کالاها و وضعیت اقتصادی یک کشور، می‌تواند به طور مستقیم تأثیر مثبتی بر تجربه زندگی و موفقیت فرد در زمینه‌های مختلف داشته باشد. شاید حدس زدن کالاهای گران در کانادا چندان برای شما سخت نباشد اما ادامه محتوا اطلاعات کاربردی را در این مورد به شما می‌دهد.

بنزین گران !

یک ایرانی به هر جای جهان برود، حتماً بنزین به نظرش گران است ! در کانادا، قیمت بنزین به عنوان یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه‌های روزمره و اقتصاد خانواده‌ها مطرح است. قیمت بنزین در این کشور معمولاً به علت تأثیرات متعددی از جمله تولید داخلی، وابستگی به واردات، تغییرات نرخ ارز و شرایط بازار جهانی متغیر است. از طرفی، اهمیت نگهداری از محیط زیست و تشویق به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، می‌تواند به تنظیم قیمت بنزین در کانادا تأثیر داشته باشد. به عنوان یک کشور پیشرو در ترویج تکنولوژی‌های سبز و پایدار، کانادا در حفظ تعادل بین هزینه‌های حمل و نقل و تاثیرات زیست محیطی نقش مهمی ایفا می‌کند.

خدمات درمانی از جمله کالاهایی که در کانادا گران است
خدمات درمانی از جمله کالاهایی که در کانادا گران است

هزینه‌های درمان در کانادا بالاتر از متوسط جهانی

هزینه‌های درمان در ایران پایین‌تر از متوسط جهانی است و حالا در کانادا این هزینه‌ها از متوسط جهانی بسیار بالاتر است. بنابراین اگر بخواهیم بگوییم که چه چیزهایی در کانادا گران است، حتماً باید از خدمات درمانی نام ببریم.

در کانادا، هزینه درمان به عنوان یک مسئله مهم در حوزه بهداشت و درمان مطرح است. سیستم بهداشت و درمان کانادا به عنوان یک سیستم عمومی و همگانی شناخته می‌شود که تمرکز بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به تمام افراد دارد. از آنجا که هزینه‌های درمان به طور عمده توسط دولت پوشش داده می‌شوند، افراد عموماً از بالاترین سطح از مراقبت‌های پزشکی، داروها و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند. با این حال، هزینه‌های غیرپوشش داده شده مانند بخشی از هزینه‌های دندانپزشکی و بعضی خدمات اختصاصی ممکن است برای برخی افراد معمولی باشد. به عنوان یکی از کشورهایی با سیستم بهداشت و درمان توسعه‌یافته، کانادا تلاش می‌کند تا دسترسی مساوی به خدمات درمانی را برای تمامی شهروندان فراهم آورد.

هزینه‌های مسکن

اگرچه که در نقاطی مثل نیویورک و هنگ گنگ، قیمت‌های مسکن بالاتر از کاناداست، اما به هر حال باید کانادا را هم از منظر املاک و مستغلات جزو نقاط گران دنیال بدانیم. البته ساده‌انگارانه است که کل کانادا را یک مفهوم در نظر بگیریم. حتماً می‌دانید که تمام هزینه‌ها از جمله هزینه مسکن در کبک پایین‌تر از نقاط دیگر کاناداست. همینور ونکوور وضعیتی معکوس دارد یعنی در ونکوور همه‌چیز گرانتر از دیگر نقاط کاناداست. به همین دلیل است که ونکوور به شهر پیرمردها و پولدارها معروف است. شرایط برای تورنتو در ایالت آنتاریو وضعیت متعادلی دارد ! جایی که بیشترین کولونی ایرانی‌های کانادا نیز در آن‌جا قرار داد ! خصوصاً منطقه اطراف کانادای Richmond Hill جمعیت بالایی از ایرانی‌ها را در خود میزبانی می‌کند.

هزینه متوسط خانه‌هایی که در کانادا در سال ۲۰۲۲ معامله شده است ۶۱۲ هزار دلار آمریکا بوده است. اگر بخواهیم قیمت متوسط هر متر مربع مسکن در کانادا را بگوییم باید حداقل ۱۴۰ و حداکثر ۳۵۰ دلار را در نظر بگیریم که متوسط ۲۱۰ دلار در هر مترمربع عدد پرتکرار بازار مسکن کاناداست.

قیمتها در کانادا
قیمتها در کانادا

بالاخره چه چیزهایی در کانادا گران است

نسبت به متوسط قیمت‌ها در کشورهایی مثل ایران و افغانستان، تقریباً همه‌چیز در کانادا گران‌تر است. اما نکته این‌جاست که معنای گرانی را باید با متوسط سطح درآمد در آن منطقه مقایسه کنیم. لذا با احتساب این موضوع، یعنی در نظر گرفتن نسبت هزینه به درآمد، اگر ایران را معیار قرار دهیم، فقط هزینه‌های نیروی انسانی متخصص (مثل تکنیسین، تعمیرکار، باغبان و …) و همچنین سوخت و انرژی نسبت به درآمد از ایران شرایط دشوارتری دارد.

NationalPost / Canada.ca

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا