اخبار

نگاهی به کسب و کار در ولز و فرهنگ کسب و کار ولزی ها

ولز انگلیسی !

اگر قصد کسب و کار و یا سرمایه‌گذاری در کشور ولز را دارید، بهتر است ابتدا با فرهنگ غنی این کشور ۱۴۰۰ ساله آشنا شوید. تمامی کارشناسان اقتصادی معتقد هستند، رشد و سرمایه‌گذاری زمانی موفق خواهد بود که در یک بستر فرهنگی مناسب اتفاق بیفتد. حال اگر شما نیز قصد سرمایه‌گذاری و کسب و کار در ولز را دارید، باید ابتدا با قوانین کلی آن که از فرهنگ این کشور الهام می‌گیرند، آشنا شوید.

در این مقاله ما قصد داریم درباره‌ی فرهنگ ولز و فرهنگ کسب و کار در این کشور زیبای کوچک با شما سخن بگوییم. پس همراه ما باشید.

با موقعیت جغرافیایی و فرهنگ ولز بیشتر آشنا شویم!

شاید با شنیدن نام کشور ولز، ندانید این کشور کجاست و به نظرتان ناشناخته بیاید. حتی ممکن است اولین بار نام این کشور را در قرعه کشی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، زمانی که به عنوان رقیب دوم فوتبال کشورمان انتخاب شده بود، شنیده باشید.

به هرحال این کشور، با وجود ۶۰۰ قلعه، بیشترین تعداد قلعه‌های تاریخی در جهان را دارد و یکی از کشورهای بسیار غنی با آثار تاریخی متنوع، جاذبه‌های گردشگری گوناگون و یک مقصد جذاب برای سفرهای گردشگری در اروپاست. به گونه‌ای که حدود ۶ درصد از جمعیت ۳٫۱ میلیونی آن در صنعت گردشگری اشتغال دارند.

این کشور کوچک به همراه کشورهای انگلستان، اسکاتلند و ایرلند شمالی یک جزیره‌ی واحد به نام جزیره پادشاهی متحد بریتانیای کبیر را تشکیل داده‌است. ولز اگرچه از لحاظ تاریخ مشترک سیاسی و اجتماعی ارتباطی تنگاتنگ با ۳ همسایه‌ی خود دارد، اما یک نهاد قانونی مجزا داشته که هویت فرهنگی‌اش را حفظ می‌کند.

در ولز ۲ زبان “ولزی” و انگلیسی به عنوان زبان‌های رسمی شناخته شده‌اند، با این اوصاف؛ تنها حدود ۲۰ درصد مردم به زبان ولزی تسلط داشته و از آن استفاده می‌کنند. ریشه‌ی زبان ولزی از «سلتی» گرفته شده که نام گروهی از زبان‌های هم خانواده در قاره اروپاست. مذهب رایج در این کشور «کالونیسیت متدیست» شاخه‌ای جدید از پروتستان است.

کسب و کار در ولز

اطلاعاتی کوتاه درباره فرهنگ ولز

کشور ولز برای سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار محل مناسبی است. اگر قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، باید با یک سری آداب و فرهنگ ولز آشنایی کامل داشته باشید.

در این قسمت ما شما را با یک سری آداب و فرهنگ عمومی ولز آشنا کرده و سپس در زمینه کسب و کار ولز آدابی که لازم است را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

رعایت آداب و معاشرت در گفتار

مردم ولز بسیار مودب هستند و در محاوره خود از کلماتی همچون “لطفا” “متشکرم” و “ببخشید” زیاد استفاده می‌کنند. بنابراین در گفتگوها و یا محاوره‌های اجتماعی‌تان حواستان به آداب اجتماعی آنها باشد.

در فرهنگ ولز رک بودن بیش از حد، نشانه‌ی بی‌ادبی است و افراد اغلب خواسته‌ی خود را به صورت غیرمستقیم بیان می‌کنند.

علاوه براین در حین گفتگو به لحن صدا و حالت چهره‌ی خود توجه داشته باشید. چون ممکن است لحن و یا رفتاری ناخواسته با طرف مقابل انجام دهید که در فرهنگ ولز، رفتاری زشت و بی‌ادبانه است.

رعایت آداب معاشرت در محاوره‌های عادی

اگر در مناسبت‌های اجتماعی دو زن با یکدیگر روبرو شوند، اغلب با هم دست داده و اگر رابطه نزدیک‌تر باشد؛ یکدیگر را در آغوش می‌گیرند و حتی ممکن است گونه هم را نیز ببوسند. اگر دو مرد باشند، با هم دست داده و یک احوال پرسی ساده و کوتاه انجام می‌دهند.

رعایت حریم شخصی

حریم شخصی و رعایت فاصله نیز در فرهنگ ولز بسیار اهمیت دارد. بنابراین اگر می‌خواهید کسب و کاری را در این کشور راه‌اندازی کنید، در جلسات حریم شخصی افراد را رعایت کرده و حداقل نیم متر با طرف مقابل فاصله بگیرید.

برقرراری ارتباط چشمی

زمانیکه در حال گفتگو هستید، تماس چشمی‌تان را با طرف مقابل حفظ کنید. نگاه کردن به اطراف در حین گفتگو در فرهنگ ولز رفتاری زشت و از روی ناخردی است. البته حفظ تماس چشمی با خیره شدن تفاوت دارد.

خوش قولی

در جلسه‌ها و موقعیت‌های تجاری و حتی قرارهای دوستانه، خوش قول بودن و وقت شناسی اهمیت بسزایی دارد.

رعایت نوبت و حق تقدم

زمانیکه در خیابان‌های ولز رفت و آمد می‌کنید و یا در صف ایستاده‌اید، رعایت حق اطرافیان و قانون صف ایستادن، داد و فریاد نکردن و بلند صحبت نکردن بسیار مهم هستند و نشان از آداب اجتماعی شما دارند.

فرهنگ کسب و کار در ولز

در قسمت قبلی درباره‌ی آداب اجتماعی و فرهنگ ولز با یکدیگر صحبت کردیم. حال نوبت آن است که با فرهنگ کسب و کار در ولز نیز آشنا شوید:

نحوه‌ لباس پوشیدن

نحوه‌ی پوشش و انتخاب لباس مناسب در هر جلسه‌ی کاری مهم و اساسی است. این قانون در فرهنگ کسب و کار ولز نیز حاکم است. بنابراین آقایان باید از کت و شلوارهای تیره با پیراهن و کراوات و خانم‌ها نیز از کت و شلوارهای کلاسیک رسمی با لوازم زینتی مارک‌دار و شیک استفاده کند.

نحوه معرفی کردن کردن و داشتن کارت ویزیت

زمانیکه وارد یک جلسه‌ی کاری می‌شوید، بهتر است افراد را با عنوان آقا یا خانم به همراه نام خانوادگی‌شان صدا بزنید و هرگز طرف مقابل را به اسم کوچک نخوانید. مگر اینکه خود طرف به شما این اجازه را داده باشد. این قانون در فرهنگ کسب و کار ولز نیز حاکم است.

علاوه براین در جلسه‌های کسب و کار، کارت ویزیت همراه داشته باشید تا با طرف مقابل تعویض کنید. تبادل کارت ویزیت‌ها در جلسات کاری یک امر رایج در فرهنگ کسب و کار ولز است.

برگزاری جلسه‌ها

وقت شناسی در جلسه‌ها امری است که در تمامی اجتماعات به آن توجه می‌شود. فرهنگ کسب و کار ولز نیز از همین قانون پیروی می‌کند. نکته‌ی دیگر که در جلسه‌ها به آن توجه می‌شود، ساختارمند بودن و در عین حال استفاده از شوخی و طنزهای رایج در حین گفتگو است.

خرید هدیه

هرگز در اولین جلسه‌ی کاری هدیه به طرف مقابل ندهید. البته اگر به خانه‌ی یک ولزی دعوت شدید، هدیه‌هایی همچون یک شراب باکیفیت، شکلات و یا شیرینی با بسته‌بندی مناسب هدیه‌ی خوبی است.

در آخر

در پایان کافی است به پرچم قرمز رنگ و مشهور این کشور توجه کنید تا ویژگی‌های فرهنگی، اخلاقی ولزی‌ها که افرادی مقاوم و اسطوره‌ای هستند را به راحتی درک کنید. این کشور که به “سرزمین آواز” نیز شهرت دارد، با وجود مردمانی خونگرم، متعهد، اخلاق مدار و شاد سعی دارد، شرایط اقتصادی پایدار و ایمنی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند. بنابراین همراه خانواده و فرزندان‌تان با خاطری آسوده در ولز زندگی کنید و از جاذبه‌های دیدنی و غذاهای خوشمزه‌شان نهایت لذت را ببرید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. شما تنها سایتی بودید که درباره کسب و کار توی ولز نوشته بودید. همه فقط درباره فوتبال Wales گفته بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا