اخبار

صادرات برق به افغانستان از کدام استان مناسب تر است؟

ظرفیت مناسب خراسان رضوی برای صادرات برق به افغانستان

رضا ریاحی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان اظهارداشت: در همسایگی با کشور افغانستان ما ظرفیت فروش انرژی و صادرات برق به این کشور را داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا ریاحی افزود: ایجاد خط ۵۰۰ کیلوولت از تایباد به هرات که درآمد ارزی آن صرف توسعه شبکه انرژی استانی و کشوری خواهد شد. پیش از این سالیانه ۷۰ مگاوات صادرات داشته‌ایم.

آیا صادرات برق به افغانستان باعث کمبود برق در کشور میشود؟

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای ادامه داد: مسئله‌ای که باید عنوان شود این است که پیک مصرف کشور افغانستان در فصل زمستان بوده و کشور را از جهت کمبود برق دچار مشکل نخواهد کرد. در جنوب خراسان ما ظرفیت بسیار بالایی در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را داریم که ظرفیت تولید ۱۰ هزار مگاوات برای بخش جنوبی خراسان رضوی و خراسان جنوبی در انرژی بادی و خورشیدی را داراست.
وی ادامه داد: تونل بادی که از سمت هرات به کشور می‌وزد، دارای یکی از بهترین ظرفیت‌های جهانی از لحاظ شدت و مدت وزش باد‌ها را داراست.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان افزود: در بحث انرژی خورشیدی نیز به دلیل ویژگی جغرافیایی بالقوه این مناطق ظرفیت بالایی در تولید انرژی را داراست تا جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی باشند. قیمت سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر روند کاهشی دارد که نیازمند توجه ویژه از جهت به صرفه بودن این منابع دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا